piątek, 7 lutego 2014

[10] Dwa Światy, Kilka Osób, Jedna Decyzja


Na początku, kochani, chciałabym Was strasznie przeprosić za długą nieobecność na tym blogu, ale akurat wypadły mi egzaminy i na pewien czas musiałam opuścić blogowy świat, aby się do nich przygotować. Ale już jestem i postaram się jak najszybciej nadrobić zaległości, jakie mi się wkradły ;) Przepraszam też osoby, które dosyć długo musiały/muszą czekać na ocenę. Postaram się je jak najszybciej opublikować - a teraz przejdźmy już może do oceny =)

Autor: Janey^^
Tytuł: Dwa Światy, Kilka Osób, Jedna Decyzja
Adres: http://differentworlds-onedecision.blogspot.com/
Tematyka: Fantasy

Pierwsze wrażenie:

Muszę przyznać, że tytuł twojego opowiadania bardzo mnie zaciekawił z dwóch powodów. Po pierwsze - nie jest cytatem, co jest dosyć rzadko spotykane, więc za to otrzymujesz ode mnie dodatkowego punkta. Po drugie - budzi w czytelniku ciekawość, a jest to chyba jeden z najważniejszych elementów, które muszą zostać zawarte w opowiadaniu. Jeśli zaś chodzi o adres, to tutaj już mam kilka zastrzeżeń. Uważam, że adres jest zdecydowanie za długi, co utrudnia jego zapamiętywanie - jest to tylko moje skromne zdanie, nie każdy musi się z nim zgodzić - niemniej jednak podoba mi się, ponieważ w pełni oddaje charakter tego opowiadania, no i jest po angielsku ;) a przyznać muszę, że uwielbiam anglojęzyczne adresy ;D

9,5/10

Wygląd:

Zacznę tradycyjnie od nagłówka, który tak się składa bardzo mi się podoba. Jest utrzymany w ciemnych, chłodnych i stonowanych barwach, co zachęca czytelnika do dłuższego pozostania na stronie. Rozglądam się więc dalej. Postanowiłam nawiązać bliższą znajomość z zakładkami, ale niestety ku mojemu zdziwieniu za każdym razem, gdy klikałam na którąkolwiek z nich, nie działo się zupełnie nic. Zupełnie tak jakby odmówiły posłuszeństwa. Dlatego też nie pozostaje mi nic innego, jak przejść dalej.
Szczerze mówiąc troszeczkę zaniepokoił mnie ten ciemny pasek, który przewija się przez całą długość szablonu i przesłania jego połowę. Jest to trochę irytujące, kiedy wędrując w górę i dół strony, pasek przesłania ci widok na blog. Cała reszta jednak bardzo mi się podoba - na blogu panuje porządek, wszystko jest na swoim miejscu.

5/10

Treść:


Pierwszą rzeczą na jaką zwróciłam uwagę, była czcionka. Jest przejrzysta w idealnym rozmiarze, a co więcej ucieszył mnie fakt, że jest czarna. Taka mała rzecz, a cieszy :). Okej, przejdźmy dalej. Po przeczytaniu kilku rozdziałów, stwierdzam, że czasami mylą ci się czasy, w których piszesz. W pierwszym zdaniu piszesz w czasie przeszłym: Dotarłam właśnie na polanę. Z kolei, kilka zdań dalej, piszesz: Za każdym razem, gdy tu przychodzę.... czyli czas terażniejszy. Nie jest to jakiś poważny błąd, ponieważ każdemu może się zdarzyć, jednak uważaj, dobrze? Teraz czas na opisy uczuć głównej bohaterki. Jako, że piszesz w osobie pierwszej jej odczucia i przemyślenia powinny być troszeczkę bardziej rozbudowane, szczegółowe. Tymczasem u ciebie opisy są, ale brakuje w nich jakichś szczegółów, ponieważ piszesz bardziej ogólnikowo. Kolejną rzeczą, na którą chciałabym zwrócić uwagę są dialogi. Bardzo mi się one spodobały, ponieważ już na pierwszy rzut oka widać, że są one przemyślane, za co masz u mnie kolejnego dodatkowego punkta. Choć zdarzają ci się też drobne błędy ortograficzne i interpunkcyjne, opowiadanie jest napisane na poziomie. Lekkim, przyjemnym stylem.

28/45

ZSUMUJĄC:
Pierwsze wrażenie: 9,5/10
Wygląd: 5/10
Treść: 28/45
Dodatkowe Punkty: 2/3

RAZEM: 44, 5
OCENA: DOSTATECZNY (!)

1 komentarz:

  1. Cieszy mnie, że spodobał Ci się wygląd strony i w ogóle ^_^ Co do czasów, to przyznaję się z ręką na sercu, że często zdarza mi się pisać najpierw w przeszłym, a później teraźniejszym, lub na odwrót. Jest to jednak taki mój brzydki nawyk, który staram się redukować :) Nie rozumiem jednak co Ci się działo z zakładkami, bo mi wszystko działa normalnie. A ten ciemny pasek, to nie jest przypadkiem pasek z muzyką? Nie zauważyłam, żeby przysłaniał połowę bloga... A co do odczuć głównej bohaterki - od jakiegoś czasu mam kryzys twórczy i godzinami sklejam jedno zdanie xD A dostateczny czemu jest z wykrzyknikiem? Ważne, że nie niedostateczny :D Dziękuję za opinię :*

    OdpowiedzUsuń

Cute Purple Pencil