sobota, 7 grudnia 2013

[6] Ludzie wystarczająco szaleni, by sądzić, że mogą zmieniać świat, są tymi, którzy go zmieniają.

UWAGA! Na początek, chcę przeprosić za mój błąd...  W poprzedniej recenzji napisałam, że autorka otrzymała ocenę "bardzo dobrą", gdy powinna dostać "dobrą"... Wybaczcie mi proszę moją gafę, jednak także jestem tylko człowiekiem i mam prawo się mylić.




Autor: Myszka ;3
Adres bloga: http://angiebtr.blogspot.com/
Tytuł: "Ludzie wystarczająco szaleni, by sądzić, że mogą zmieniać świat, są tymi, którzy go zmieniają"
Tematyka: FanFiction - Big Time Rush


PIERWSZE WRAŻENIE:

Muszę przyznać, że tytuł bloga od razu bardzo mnie zaciekawił. Po linku, możemy domyślić się, że blog jest o Big Time Rush. Zaraz po wejściu na bloga, zauważamy schludny, ładny wygląd i od razu ma się ochotę wczytać w treść.
9/10

WYGLĄD:

Nagłówek bloga uderza nas masą kolorów, ale nie jest to jak "na ciapane". Wszystkie są świetnie dobrane i umieszczone w idealnych dla nich miejscach. Ogólnie cały szablon jest ładny i miły dla oka. Jedyne, co zasługuje na minusa, to czcionka. Jak dal mnie jest troszeczkę, za mała. Powiększyłabym ją minimalnie i byłoby idealnie!
8/10

TREŚĆ:

Zacznę od pomysłu, który bardzo mi się podoba. Nie jest to takie jak większość FanFiction, autorka miała swój własny i rzadko spotykany pomysł. Członkowie BTR, nie są grzeczniutkimi, milutkimi chłopcami bez żadnych wad. Są ukazani jako "źli". Jest to wielki plus da Myszki, za oryginalność.
Czas akcji w treści nie jest określony ale na górze, przed rozpoczęciem treści, pojawia się data.
Bohaterowie są opisani, wiemy jak wyglądają i nie mamy problemu z odróżnianiem ich dobrych cech od złych.
Jednak... Czas na troszeczkę krytyki. Nie ma błędów ortograficznych, za to jest dość sporo gramatycznych. 
Np.: "Patrzyła się na tekst, który napisała w Wordzie." 
Wystarczyło by Patrzyła na tekst, który napisała w Wordzie. To "się" jest tam niepotrzebne, jak dla mnie nawet trochę dziwnie to brzmi i takich błędów tego typu jest tu dość sporo, albo "się" znajduje się tam, gdzie jest zupełnie niepotrzebne, albo jest go aż za dużo. Autorka, z pewnego powodu, ma do nich prawo, ale jednak nie każdy o tym wie. Zawsze można zatrudnić, tak zwaną, betę, która będzie poprawiać wszystkie błędy.
A teraz jeszcze raz pochwalę autorkę! Opowiadanie pisane jest w narracji trzecioosobowej, co wielu osobom sprawia kłopoty. Ale Myszka świetnie sobie z tym radzi! Opisy są napisane tak, że nie nudzą, wręcz przeciwnie, zachęcają do dalszego czytania. Ani razu nie zdarzyło mi się pogubić w dialogach, wszystkie wątki również są jasno pokazane i nie musimy się zastanawiać, o co autorce chodziło.
35/45

SUMUJĄC:
Pierwsze wrażenie: 9/10
Wygląd: 8/10
Treść: 35/45
Razem: 52/65
Ocena: Dobry.

~Paula:*

1 komentarz:

  1. Dziekuje za ocene i postaram sie poprawic te bledy jak tylko zechce mi sie isc do kompa ;D jeszcze raz dziekuje :*

    OdpowiedzUsuń

Cute Purple Pencil