piątek, 13 grudnia 2013

[7] Odnaleźć siebie


Uwaga!!! Do załogi dołącza nasza pierwsza stażystka - Serserpenta! Powitajmy ją serdecznie ;) 

Tytuł: Odnaleźć siebie
Autorka: Jenna Uido
Adres bloga: http://kin-no-tabi.blogspot.com
Tematyka: opowiadanie przygodowe/fantastyczne


PIERWSZE WRAŻENIE:

      Zacznę od linku do bloga. Nie jestem w stanie dokładnie go przetłumaczyć, gdyż jest on po japońsku, a przynajmniej tak sądzę, choć pewności nie mam. Jeśli zaś chodzi o napis na belce, to jest on po angielsku i oznacza: "Życie jest drogą i chcę iść dalej". Link jak i napis budzą w czytelniku ciekawość i zachęcają do dłuższego pozostania na blogu.

8,5/10

WYGLĄD:

      Bardzo mi się podoba nagłówek. Jest w barwach głębokiego granatu.Znajdują się na nim uchylone drzwi, które ukazują plażę w pewnymj stopniu porośniętą trawą, a na niej dwoje ludzi - prawdopodobnie kobieta i mężczyzna, którzy jeżdżą na koniach, a obok nich przelatują białe mewy. Natomiast po niewzburzonym morzu płynie statek. Ten fragment nagłówka najbardziej mi się podoba. Przed otwartymi drzwiami znajduje się kobieta ubrana w długą i piękną suknię i wygląda tak, jakby bardzo pragnęła przejść przez drzwi. Cała reszta szablonu nie jest dokońca dopasowana do siebie, kolorystycznie. Tło jest zupełnie inne jeśli chodzi o barwę niż nagłówek, jednak to sprawia,  że całość jest o wiele bardziej ciekawsza. Cała reszta jest dobrze dopasowana, jednak lepiej by było, gdybyś zmieniła czcionkę w menu i linkach, ponieważ sprawia pewne trudności, jeśli chodzi o odczytanie.

7,5/10

TREŚĆ:

        Bardzo spodobał mi się sam pomysł na to opowiadanie. Przyznam szczerze, jeszcze nigdy nie spotkałam się z blogiem o chociażby podobnym opowiadaniu, więc za to masz u mnie dodatkowego punkta.
Ładnie wykreowałaś bohaterów i już od samego początku bardzo ich polubiłam, szczególnie główą bohaterkę, której wspóczuję tej amnezji.
Piszesz naprawdę przyjemnym stylem i podziwiam Cię, bo piszesz w narracji pierwszoosobowej i naprawdę Ci to wychodzi - ja jeszcze tej sztuki nie opanowałam ;x
W rozdziałach nie dopatrzyłam się żadnych większych i widocznych błędów, widać, że pisząc rozdziały dbasz, aby nie wkradł się do nich żaden błąd, a to jest godne pochwały. Czasami jednak zdarzają ci się momenty, w których wystepuje bardzo dużo wielokropków. Zdaję sobie sprawę, że czasami trudno jest ich nie zastosować, jednak postaraj się mje ograniczyć.

32/45

SUMUJĄC:
Pierwsze wrażenie: 8,5/10
Wygląd: 7,5/10
Treść: 32/45
Razem:  47/65
Ocena: DOSTATECZNY

1 komentarz:

  1. Dzięki za ocenę :)
    Postaram się skorzystać z mądrych rad i poprawić niedociągnięcia :)
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń

Cute Purple Pencil