niedziela, 10 listopada 2013

[1] Ognistowłosa


Autorka: Księżniczka własnej bajki
Adres: http://pat-czyli-ognistowlosa.blogspot.com

* Pierwsze Wrażenie: 
     
Kiedy weszłam na twojego bloga pierwszą rzeczą, na jaką zwróciłam uwagę był napis na belce, który bardzo mnie rozczarował. Sądziłam, że będzie tam idealnie dobrany cytat, lub jakiś bardziej rozbudowany napis A nie, jedno słowo. Jeśli zaś chodzi o adres, to uważam, że jest idealny. Nie za długi, nie za krótki. W sam raz.
7/10

* Wygląd:

Zacznijmy od nagłówka. Dominuje w nim szarość i fiolet. Jest w ciemnych i nieco chłodnych barwach, co spawia, że ogólny wygląd bloga jest dość ponury. Na szablonie widnieją trzy te same dziewczyny, ale w innych pozycjach. Wszystkie mają fioletowe włosy. I tak się zastanawiam, dlaczego nie mają rudych, skoro i w adresie i w tytule widnieje napis "ognistowłosa"? Jeśli chodzi o pozostałą część nagłówka, to bardzo mi się podoba, ale te róże są zdecydowanie za duże i zbyt jasne jak na mój gust. Napis jest jak najbardziej w porządku. Niestety jednak zawiodłam się na menu bloga, które - nie obraź się - jest marne. Brakuje w nim bardzo ważnej zakładki, a mianowicie "O opowiadaniu"- które można by powiedzieć jest sercem opowiadania. Bez tej zakładki blog traci na wartości, a przynajmniej takie jest moje zdanie, bo każdy chyba lubi wiedzieć, o czym czyta, prawda? Poza tym, brakuje mi też zakładki "Linki". Spis Treści jest nie powiem, obszerny i właśnie takie archiwa bardzo mi się podobają, więc za to dodatkowy punkt.
5/10

* Treść:

Zanim zabrałam się za ocenę twojego bloga, przeczytałam trzy pierwsze i trzy ostatnie rozdziały i muszę przyznać, że jedna rzecz bardzo mi się podoba, a mianowicie - piszesz w pierwszej osobie, co jest naprawdę ciężką sztuką do opanowania. Sama mam z tym problem. Opisy są, ale musisz nad nimi troszeczkę popracować. Są dobre, ale rzeczy opisujesz bardzo krótko, można by nawet powiedzieć, że za krótko, a opisy są naprawdę ważne. Dialogi natomiast są przemyślane i w wielu miejscach trafne, co zasługuje na dwa dodatkowe punkty.
8/10

ZSUMUJĄC:

Pierwsze wrażenie: 7/10
Wygląd: 5/10
Treść: 8/10
Dodatkowe punkty: 3

Razem: 23/33

Ocena: Dobry

4 komentarze:

  1. Link do ocenialni jest na głównej stronie wśród innych. Nazwałam go tak, jaki masz napis na belce: Magia ukryta w słowach

    OdpowiedzUsuń
  2. No więc tak:
    Po pierwsze dziękuję za ocenę, chociaż uważam, że zrobiłaś to tylko po pozorach.
    Po drugie: jeśli chodzi o napis na belce, jest to kwestia gustu. Jedni lubią długie cytaty, a inni jedno trafne słowo.
    Po trzecie: Jeśli chodzi o szablon, to zrobiła go szabloniarka z dobrego serca i własnej woli, więc nie wypada marudzić.
    Po czwarte: Odpowiadają na twoje pytanie "dlaczego nie mają rudych, skoro i w adresie i w tytule widnieje napis "ognistowłosa"?" - tak jak wspomniałam oceniłaś po pozorach. Gdybyś się wczytała głębiej zapewne byś wiedziała dlaczego. Także polecam rozdział dziewiąty.
    Po piąte: Uznałam, że zakładka "o opowiadaniu" jest niepotrzebna. Jeśli ktoś chce przeczytać to zacznie od początku. Ja nikogo nie zmuszam.
    Po szóste: Zakładka "Linki" jest, tylko pod inną nazwą.

    Także z mojej strony to tyle. Jeszcze raz dziękuję za ocenę. Pozdrawiam i życzę powodzenia w dalszej pracy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Droga pani Paulo, nie ma słowa "zsumując". Prawdopodobnie chodziło Ci o Sumując

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drogi panie Anonimie, może przyjrzysz się autorce tej recenzji, zanim zaczniesz bawić się w krytyka? Prawdopodobnie powinieneś...

      Usuń

Cute Purple Pencil