wtorek, 12 listopada 2013

[3]Odmienili całe moje życie


Adres bloga: http://bigtimerush46.blogspot.com/
Autorka: RUSHERKA


Pierwsze wrażenie:


   Po wejściu na twojego bloga, pierwsza rzeczą, jaka przykłuła moją uwagę był napis na belce: "Odmienili całe moje życie". Bardzo łatwo można się domyślić o czym mniej więcej będzie opowiadanie, a jednocześnie ten tytuł skłania do dokładnego rozejrzenia się po blogu, za co masz ode mnie dodatkowego punkta.

8/10


Wygląd:


    Zacznę od samego początku, a więc nagłówka, który jest w odcieniach szarości, brązu i bieli. Kolory są ładnie do siebie dopasowane i są skomponowane w taki sposób, że kolory współgrają ze sobą. Na pierwszym planie nagłówka widać postać rudowłosej dziewczyny, a obok niej jest jej mniejsza, nieco różniąca się od niej ubiorem wersja. Z lewej strony tej większej dziewczyny widnieje napis "We live as we dream alone", który w przetłumaczeniu oznacza mniej więcej: "Żyjemy jak śnimy samotnie" co według mnie pasuje do opowiadania. Zaraz po nagłówku zwróciłam uwagę na tło bloga, jak i posta. Wszystko jest ładnie dopasowane kolorystycznie, więc nie będę się nad tym aż tak bardzo rozwodzić ;) I teraz nadszedł czas na menu, które u ciebie składa się z czterech kart: Strony Głównej, Bohaterów, Linków i Twoich blogów. Zabrakło mi zakładki O opowiadaniu, ale to tylko moje skromne zdanie. Brak tejże zakładki wynagradza playlista u góry bloga, do której mam jedno zastrzeżenie: zmień jej kolor, na przykład na szary, ponieważ jej kolor nie pasuje do tła i nagłówka bloga. Wrócę jeszcze do zakładki Bohaterowie, która bardzo mi się spodobała z tego powodu, że jest bardzo rozbudowana. Prócz zdjęć i danych personalnych zamieściłaś również krótkie opisy, które musiały ci zająć mnóstwo czasu, więc za to dodatkowy punkt. Jenak mam jeszcze zastrzeżenie do kilku rzeczy. A mianowicie chciałabym zwrócić uwagę na linki, jakie używasz w notkach. Jeśli mają one prowadzić do jakiegoś filmiku na you tube, dlaczego po prostu nie wstawisz całego filmiku? Zaoszczędziłabyś czytelnikom czasu. Druga sprawa: zdjęcia. W niektórych postach opublikowałaś zdjęcia, które wyjeżdżają za obramowanie posta. Nie jest to znowu jakiaś wielka tragedia tylko nie wygląda to zbyt estetycznie. Reszta jest jak najbardziej w porządku.

8/10

Treść:

   Od razu mówię, że przeczytałam tylko kilka rozdziałów i pierwsze, co zauważyłam to to, że lubisz pisać z kilku punktów widzenia. Carli, Kendalla, Jamesa, Carlosa itd. Jest to trochę dezorientujące, kiedy czytasz rozdział z punktu widzenia dziewczyny, a zaraz potem czytasz z punktu widzenia chłopaka. Poza tym masz mały problem z czasem, oraz ortografią np: ..." Bendzie mi smutno, znowu ktoś mnie zostawia. Nic co poradzić. Zwlokłam się ..."

A powinno być: ..."Było mi smutno, ponieważ znowu ktoś mnie zostawił. Niestety nie mogę na to nic poradzić. Zwlekłam się..." 

Masz też problemy z konstrukcją zdań, przez co niektóre z nich są trochę nie zrozumiałe. Natomiast jeśli chodzi o dialogi, to jest ich strasznie dużo - o wiele więcej niż opisów. Skupiasz swoją uwagę wyłącznie na rozmowach, jakie prowadzą między sobą bohterowie przez co zaniedbujesz opisy, które są naprawdę bardzo ważne. Poza tym jednak treść tego bloga mi się podobała, ponieważ masz fajny styl pisania, który sprawia, że przyjemnie się to czyta.

6/10

ZSUMUJĄC:
Pierwsze wrażenie: 8/10
Wygląd: 8/10
Treść: 6/10
Dodatkowe: 2/3

RAZEM: 24/33 

Ocena: DOBRY




5 komentarzy:

  1. Widzę, że dodałaś już kolejną recenzję. Bardzo mnie to cieszy ;)
    Ja tylko jeszcze zwróciłabym autorce uwagę, odnośnie tematyki bloga... W zgłoszeniu napisała, że jest to realistyka/fantastyka, co sama z siebie według mnie troszkę się wyklucza, ale nie jest to żaden z tych. Jest to FanFiction. Z fantastyką to związanie nic nie jest, a z realistyką... No jak dla mnie też nie :p
    Ale to moje zdanie. Ja po prostu bym jeszcze o tym wspomniała, ale nie będę ci się mieszać do pracy ;P Bo i tak jest świetnie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeej^^ Właśnie dostałam pochwałę od pracodwczyni ;3 ależ się cieszę ;P Wracając do tematyki tego bloga, to uważam, że po prostu się pomyliła, a każdy ma prawo do błędu xd

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za uwage uwage:)
    i fakt mam z tym problem

    OdpowiedzUsuń
  4. Cześć dziewczyny, mam pytanie... nie przyjęłybyście stażystki do siebie?
    serserpenta@gmail.com

    OdpowiedzUsuń

Cute Purple Pencil