poniedziałek, 11 listopada 2013

[2] Historia, która zmieniła moje życie...

Autor: aduss_angelika
Adres bloga: http://www.adussangelika.blogspot.com/
Tytuł: "Historia, która zmieniła moje życie..."
Tematyka: FanFiction o Big Time Rush

PIERWSZE WRAŻENIE
Od razu po wejściu na bloga, można zauważyć, że blog jest o Big Time Rush. Adres strony niczego nam nie mówi a po tytule, także nie możemy się domyślić o czym on jest. Może skojarzyć się on nam z tematyką obyczajową, przygodową a nawet fantastyczną... Jednak po przeczytaniu treści bloga można stwierdzić, że pasuje.
punkty: 7/10

WYGLĄD
Wygląd nie jest jakiś profesjonalny, ale i tak mi się podoba. Wszystko dobrze widać, nie trzeba męczyć oczu ani domyślać się, jakie literki są stawianie. Czcionka w nagłówku nie jest idealnie dopasowana, ponieważ "ł" i "ż" jest inne, ale szczególnie mocno się to nie wyróżnia.
punkty: 6/10

TREŚĆ
Styl pisania bardzo mi się podoba. Nie ma szczególnych błędów językowych ani ortograficznych. Czasem zdarza się, że wyrazy ułożone są w niewłaściwej kolejności, ale bardzo rzadko. I według mnie (chociażby w najnowszym rozdziale), za często stawiasz po kilka kropek. I zastanawiam się, dlaczego są dwie? Stawia się jedną, albo trzy.
Np. Podjechaliśmy pod jedną z moich ulubionych restauracji.. Gdy weszliśmy do środka Lila spojrzała na mnie dziwnie. - Kolejna kropka po słowie "restauracji" nie jest potrzebna. 
Istotnym błędem, są powtórzenia. Znów za przykład mogę podać najnowszy rozdział. Bardzo często powtarzałaś imię dziewczyny, Lil. A można przecież to bardzo łatwo zastąpić, np. dziewczyna, blondynka/brunetka/szatynka, rudowłosa, niebieskooka (w zależności od kolorów włosów, oczu) itp. itd.
Jest bardzo dużo dialogów, za to brakuje opisów, które są jedną z ważniejszych cech opowiadania. A bez nich... Czytelnikowi ciężko wyobrazić sobie miejsce, w którym znajdują się bohaterowie. Bardziej to opisując, pozwolisz czytelnikowi wczuć się w historię. A tak, podajesz tylko linki. Gdyby ktoś chciał przeczytać to w wydrukowanej formie, w książce strony internetowej sobie nie otworzy.
Np. Rozdział XLIX
"Zatrzymaliśmy się w lesie przed domkiem Johnsonów. Wsiadłam z motoru i oparłam się o drzewo."
Oczywiście, podlinkować także można ale przydałoby się jeszcze opisać. Np.:
"Zatrzymaliśmy się w lesie przed domkiem Johnsonów. Dookoła otaczały nas wysokie, iglaste drzewa. Pachniało żywicą a świergot ptaków przyprawiał mnie o dobry nastrój. Domek był... itd."
I w tym samym zdaniu pojawił się jeszcze błąd stylistyczny. Powinno być "Zsiadłam z motoru", zamiast "Wsiadłam z motoru".
punkty: 6/10

SUMUJĄC:
Pierwsze wrażenie: 7/10
Wygląd: 6/10
Treść: 6/10
Dodatkowe: 1/3

Razem: 20/33
Ocena: Dostateczny

~Paula:*

1 komentarz:

Cute Purple Pencil