wtorek, 29 lipca 2014

[13] Pamiętnik Caroline

Autor: AgaTVD
Adres: http://tvd-stories-caroline.blogspot.com/
Tytuł: Pamiętnik Caroline
Tematyka opowiadania: Fantastyczny

Pierwsze wrażenie

   Ciekawy link. Szczerze zastanawiałam się o czym może być blog.
   Adres utrzymany w języku angielskim co mi się podoba. Patrząc na tytuł można stwierdzić, jak ma na imię bohaterka co jest moim zdaniem plusem.
   Po wejściu na bloga czułam nie małą ciekawość dotyczącą fabuły. Jaka będzie histeria Caroline? O co chodzi? Te pytania głównie sobie zadawałam. Rozpierała mnie ciekawość. Tak więc...

10/10

Szablon

   Pierwsze co rzuciło mi się w oczy to zdjęcie głównej bohaterki. Patrząc na bloga ma się wrażenie, że będzie to spokojna historia. A jednak nie. Szablon nie pokazuje tego co się dzieje na blogu. Doceniam, że robiłaś go sama.
   Twój szablon pokazuje "spokój" który w postach nie panuje. Ilość dodatków moim zdaniem jest odpowiednia. Jednak martwi mnie, że pasek ze stronami jest nad zdjęciem i nie rzuca się w oczy. Za pierwszym wejściem go ominęłam bo byłam przekonana że będzie pod nim. Dlatego...

8/10

Treść

   Kiedy tylko znalazłam pasek ze stronami weszłam w bohaterów. Żałuję, że nie dodałaś opisów ich charakterów, czy nawet jakimi bytami są. Gdybym nie była fanką Pamiętników Wampirów pewnie nie wiedziała bym kim są bohaterowie dla siebie. Rodzeństwem, przyjaciółmi czy znajomymi. Osoba nie oglądająca The Vampire Diaries zorientowała by się dopiero po przeczytaniu pierwszych rozdziałów kto kim jest. Postaci zgadzają się również z tymi z serialu. Jest to trochę nudne, gdyż nowe postaci mogły by rozwinąć blog.
   Z tego co zauważyłam blog zostaje zaczęty kiedy główna bohaterka ma wakacje i pilnuje dwóch bohaterów drugoplanowych Damona i Jeremy'ego. Miejsca akcji się zmieniają za co masz duży plus. Nie jest to historia w której bohaterowie "kiszą" się w jednym miejscu.
   Sporo akcji i wątków. Nie zamykamy się tylko na wojnę wampirów, hybryd i wilkołaków. Jest tam wiele wątków miłosnych jak i nie tylko. Najbardziej zainteresowała mnie przyjaźń Rebekah i Caroline. Na początku rywalki, a później przyjaciółki. Zaciekawił mnie również związek Eleny i Damon'a mimo iż blog opowiada o miłości Klausa i Caroline nie zamknęłaś się tylko na nich. Rozwijałaś inne związki innych bohaterów.
   Opisy były całkiem niezłe. Mimo iż one z reguły nudzą twoje sprawiały że akcja się rozkręca. Świetnie opisywałaś daną sytuacje. Opisywałaś uczucia i reakcje bohaterów co dało wrażenie bycia obserwatorem wszystkich akcji.
   Zdarzały się powtórzenia, ale nie widziałam błędów ortograficznych. Widziałam że czasami nie umiałaś zastąpić jakiegoś słowa. Ale czasami jest trudno znaleźć odpowiednik dlatego nie będę na to zwracać zbyt wielkiej uwagi.
   Wiele osób pisze swoje historie i interpretacje o Pamiętnikach Wampirów i wojnie istot nadprzyrodzonych w Nowym Orleanie. Dlatego nie wykazałaś się specjalnie oryginalnością. Jednak wyróżniasz się na tle innych. Dlaczego? Nie trzymasz się zawzięcie serialu i tworzysz własne koncepcje.
   Dużo dialogów które nadały akcji tempa. Czasami niestety nie wiedziałam kto co mówi. Musiałam przeczytać rozdział 2 razy żeby zrozumieć co mówią bohaterowie.

35/45

Pierwsze wrażenie: 10/10
Wygląd: 8/10
Treść: 35/45

Suma: 53/65
Ocena: Dobry

1 komentarz:

  1. Hej :) Nie do końca wiem, gdzie mam o tym napisać. Dostałam komentarz pod moją notką (otaku-note.blogspot.com), że moja oceniająca odeszła. Jest mi dość wszystko jedno kto mnie oceni, dlatego proszę o ocenę kogokolwiek, kto chciałby ocenić pamiętnik :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Cute Purple Pencil